Заявник може опротестувати заходи і рішення щодо результатів робіт з сертифікації/оцінки відповідності, технічного нагляду або скасування сертифікату відповідності, він може подати письмову апеляцію, скаргу до ОС або отримати відповіді на спірні питання, які можуть виникнути під час надання послуг з сертифікації/оцінки відповідності.
Подавець апеляції, скарги, спірних питань – організації, підприємства незалежно від форми власності та виду діяльності, що діють в Україні, а також фізичні особи, які подають апеляцію.
Подавцем апеляції, скарги, спірних питань можуть бути оскаржені такі дії органу:
- відмова у прийнятті заявки на сертифікацію/ відмова у прийнятті заяви на проведення робіт з оцінки відповідності;
- прийняття рішення про відмову в сертифікації/ оцінки відповідності;
- призупинення або скасування сертифіката/ рішення з оцінки відповідності;
- порушення правил сертифікації/ оцінки відповідності;
- інші питання, якщо вони стосуються сертифікації і надання послуг, якщо вони призвели до порушення його прав та інтересів.
Апеляції та скарги подаються на адресу керівника ОС в письмовій формі.